Naam:
100colsopdesantos.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Ray: 45 jaar oud, tot 6 - 7 jaar geleden niet gedacht ooit aan het 100 cols avontuur te beginnen. Fanatiek sporter in mijn jeugdjaren (voetbal en zwemmen). Zeven dagen per week bezig met sport! Abrupt gestopt rond 17 jaar en alles gedaan wat niets met sport te maken heeft. Stoppen met roken in 2010 heeft mij het sporten weer doen oppakken. Mtb aangeschaft en daarmee was het "virus" weer terug. Natuurlijk moest er een racefiets komen. Hardloopschoenen en zwembroek waren nodig om aan triatlon te gaan doen. Ondertussen kwart, halve en uiteindelijk een hele triatlon gedaan. Ironman Klagenfurt. Voor 2018 staan de halve triatlon Geraardsbergen en de hele triatlon Almere op het programma maar bovenal de 100 cols. Dat laatste wordt HET avontuur van 2018, op pad met gasten die ook net zo gek zijn van fietsen en een mooie uitdaging. Zeven jaar geleden nooit gedacht!!

Ton: Ik ben 56 jaar en mijn hele leven al sportief ingesteld. Vanaf mijn jeugd tot een jaartje of dertiger heb ik fanatiek gevoetbald. Daarna heb ik mij gestort op de triathlon. De Holland Triathlon in Almere en een tweetal Ironmans heb ik in die jaren volbracht. In 2015 ben ik hiermee gestopt ivm knieproblemen met name bij het lopen. Van de drie onderdelen was fietsen het onderdeel wat mij het beste lag. De afgelopen jaren meerdere klassiekers als toerrijder gereden. Toen ik las van de 100 cols was ik gelijk verkocht. De route, de uitdaging, de natuur en het afzien lijken mij prachtige ingredienten voor een mooie tocht.

Over onze reis

Onze 100 cols 2018

Ons doel is om in juni 2018 te starten met de 100 Cols tocht. Wij hebben gepland om de tocht in twee gedeelten te volbrengen. Wij vertrekken dan vanaf het officiele beginpunt in Saverne en denken dan te eindigen voorbij de Pyreneeën. Als het lukt is dan Carcasoone het eindpunt in 2018 en het startpunt in 2019.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: